Regulator napięcia

Komputer, wtrysk, żarówki i akumulatory

Moderator: Service Team CB13

Regulator napięcia

Postprzez Arthur » 9 cze 2014, o 21:05

A miało być tak fajnie. Po wczorajszej wycieczce zjechałem do domku a tu coś piszczy, szukam ocokaman ,okazało się , że akumulator się zagotował.
Dzisiaj sprawdziłem miernikiem ładowanie wyszło 14.71 więc na 99% regulator. I związku z tym mam parę pytań:
1.Czy w tych modelach to norma ? ( model z 2003 roku naked)
2. Co należy jeszcze sprawdzić przed wymianą , żeby sytuacja się nie powtórzyła?
3.Czy są jakieś sprawdzone zamienniki? Bo w serwisie hondy krzyknęli 900 zł.
4.i czy jeszcze o czymś nie wiem :)
Pzdr!
Avatar użytkownika
Arthur
Członek
 
Posty: 78
Dołączył(a): 15 paź 2013, o 00:25

Re: Regulator napięcia

Postprzez michu9998 » 9 cze 2014, o 21:16

Hmm regulator .... Lepiej poszukaj jak juz na Allegro bo 900 zł to trochę wiele ...
Wsk,jawa,cz, Suzuki 500,dl650,Hayabusa k12,CB 1300k06, hayabusa k14,CB 1300sk12
Avatar użytkownika
michu9998
Świeżutki Członek
 
Posty: 25
Dołączył(a): 6 maja 2014, o 07:24
Lokalizacja: Mosina

Re: Regulator napięcia

Postprzez pyton » 10 cze 2014, o 22:48

Arthur napisał(a):3.Czy są jakieś sprawdzone zamienniki? Bo w serwisie hondy krzyknęli 900 zł.


Tu masz super tanio, ale co jest wart nie wiem.Jak byś się zdecydował zamontować (ryzyko niewielkie),to napisz czy się sprawdza , wszyscy lubimy tanie części. :biker
http://a.aukro.com.ua/regulator-napieci ... source=mlt
Avatar użytkownika
pyton
Stary Członek
 
Posty: 1493
Dołączył(a): 8 sie 2013, o 16:30
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Re: Regulator napięcia

Postprzez Laboko » 10 cze 2014, o 22:51

Kiedy w zeszłym roku padł mi alternator, to zanim do tego doszedłem już na zapas kupiłem regulator. Zakupu dokonałem na allegro - facet sprzedawał oryginały japońskie do Hondy w cenie bodajże 450 zł. Jest tylko jeden problem - ten regulator ma inne długości kabli niż w cebuli. Trzeba by je przelutować z zepsutego oryginału. Ja i tak w końcu go nie zamontowałem i leży na półce, bo mój regler był sprawny a teraz już nie mam motocykla. Gdybyś chciał to mogę Ci go sprzedać za 300 zł. W razie czego napisz na PW. Poza tym na allegro są pasujące chińskie zamienniki w cenie też około 400 - 500 zł. Możesz taki kupić, wtedy już nic nie trzeba robić z kablami. Generalnie problemy z elektryką ładowania akumulatora to bolączka Hondy. W tym sezonie już kilku moim kolegom padły regulatory a jednemu alternator w Firebladzie.

Tego regulatora z linku powyżej "no name" osobiście bałbym się założyć. Jest w instalacji parę rzeczy do upalenia, chyba za duże ryzyko.
Avatar użytkownika
Laboko
Członek
 
Posty: 73
Dołączył(a): 26 mar 2013, o 22:29
Lokalizacja: Lublin

Re: Regulator napięcia

Postprzez Arthur » 11 cze 2014, o 13:49

Patrzyłem na te zamienniki za 400 zł. i już miałem zamawiać , ale wskoczyło ogłoszenie używanego oryginalnego z demontażu regulatora za 100 zł. Więc się nie zastanawiałem . Zobaczymy ile pochodzi . Biorąc pod uwagę , że to norma w hondach teraz będę częściej sprawdzał napięcie żeby mi znowu nie zagotował się akumulator. A mam oryginalny Yuasa który miałem i tak wymienić na taki sam , bo tyle wytrzymał. Teraz kupię najtańszy w razie czego.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Czemu żadna kontrolka się nie zapaliła?
Avatar użytkownika
Arthur
Członek
 
Posty: 78
Dołączył(a): 15 paź 2013, o 00:25

Re: Regulator napięcia

Postprzez lesor » 11 cze 2014, o 15:31

Ja zacząłbym od sprawdzenia akumulatora a nie kupienia reglera (chyba, że go sprawdziłeś, to odszczekuję).
Procedura diagnostyczna jest opisana w serwisówce na stronie 16-4
Kontrolka się nie zaświeciła, bo 0,31V to nie jest jakiś dramat. Serwisówka wyraźnie podaje, że napięcie może dochodzić do 15,5V, choć
14,4 to jest teoretyczne, optymalne napięcie ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego o napięciu znamionowym 12V.
***** ***
Avatar użytkownika
lesor
Wielki Mufti Kalifatu Brukselskiego
 
Posty: 1267
Dołączył(a): 23 cze 2010, o 05:28
Lokalizacja: Warszawa Białołęka +/- 1250

Re: Regulator napięcia

Postprzez Arthur » 11 cze 2014, o 19:03

Na rozgrzanym silniku przy wysokich obrotach przekraczało 16volt, to chyba już dużo.
Co do akumulatora to był sprawdzany i też jest do wymiany. Ale był od nowości także i tak dał radę.
Avatar użytkownika
Arthur
Członek
 
Posty: 78
Dołączył(a): 15 paź 2013, o 00:25

Re: Regulator napięcia

Postprzez siemczak » 18 mar 2015, o 01:01

Arthur napisał(a):Na rozgrzanym silniku przy wysokich obrotach przekraczało 16volt, to chyba już dużo.
Co do akumulatora to był sprawdzany i też jest do wymiany. Ale był od nowości także i tak dał radę.


Odgrzewam ten watek bom mam podobny problem.
Tyle, ze u mnie napiecie ladowania siega 19V.
Czy uwazacie, ze to ewidentne wskazanie na padniety regulator??

Pozdro
Siemczak
Avatar użytkownika
siemczak
Świeżutki Członek
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 mar 2015, o 13:51

Re: Regulator napięcia

Postprzez siomek » 18 mar 2015, o 07:47

Cześć siemczaku,

Regulator ładowania ma kompensację napięcia ładowania w funkcji temperatury otoczenia. Przy -20st. C napięcie powinno wynosić 15,1V, przy +40 st. C 13,7V. Tolerancja +-0,1V. Wszystko co jest poza tym zakresem, to lipa. W twoim przypadku to raczej regulator. Czy padają regulatory w Hondzie? Oczywiście, są modele, w których ludzie potrafią od ręki wymienić po zakupie motocykla (np. XX).

siomek
Avatar użytkownika
siomek
Modulator
 
Posty: 1104
Dołączył(a): 8 maja 2010, o 18:53
Lokalizacja: Lublewo Gdańskie

Re: Regulator napięcia

Postprzez Cebula bubula » 4 paź 2020, o 14:54

Witam no właśnie padł mi regulator
Macie jakieś doświadczenie z regulatorem zamienikiem na przykład allegro od 100zł sie zaczynają ?
Avatar użytkownika
Cebula bubula
Świeżutki Członek
 
Posty: 19
Dołączył(a): 15 wrz 2019, o 21:35

Re: Regulator napięcia

Postprzez grzesiek » 11 paź 2020, o 22:12

Oczywiście ale w innym motocyklu. W transalpie kumpla zamontowalem od gsxr'a za jakieś 115 złotych i już 2 rok jeździ a jeździ na prawdę dużo. Jak w cebuli mi padnie to też kupię budżetowy ponieważ wszystko teraz na jedno kopyto robią praktycznie cała elektronika autimotive jest na lutowaniu bezolowiowym bo ekologia a co za tym idzie są wrazliwsze na drgania itp. Dla ciekawostki powiem że inny kolega kupił za 480 złotych firmy DZE i na dzień dobry był spieprzony bo dawał chyba 15.2 V na szczęście wymienili w sklepie na inny też nowy i był spoko
Avatar użytkownika
grzesiek
Członek
 
Posty: 217
Dołączył(a): 29 sie 2014, o 23:00

Re: Regulator napięcia

Postprzez Jacor1050 » 13 paź 2020, o 18:09

Regulator do CB 1300 wielu poleca od Hondy cbr600rr albo zamiennik typu MOSFET.
Ja Do SPEEDA 1050 założyłem zamiennik typu Mosfet i trzeba poprzerabiać końcówki/konektory :szampan
Czym jeździć czym nie jeździć? Oto jest pytanie ...
Avatar użytkownika
Jacor1050
Stary Członek
 
Posty: 614
Dołączył(a): 1 mar 2010, o 19:51
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Re: Regulator napięcia

Postprzez grzesiek » 16 paź 2020, o 21:58

Panie i Panowie świeży temat. [url]http://reg-mot.prv.pl/[url] dziś właśnie od niego założyłem do Afryki twin kolegi. Wiadomo kostka do przerobienia ale to kosmetyka.
Avatar użytkownika
grzesiek
Członek
 
Posty: 217
Dołączył(a): 29 sie 2014, o 23:00

Re: Regulator napięcia

Postprzez siomek » 16 paź 2020, o 22:13

Regulator napięcia ma kilka parametrów. Moc, napięcie, prąd, gabaryty mechaniczne. Dopasujcie sobie do tego co było zainstalowane. Japończyk powinien pasować. Producent, kraj, kontynent, marka nie maja znaczenia. Parametr pt. trwałość nie jest na liście informacji od producenta.
Avatar użytkownika
siomek
Modulator
 
Posty: 1104
Dołączył(a): 8 maja 2010, o 18:53
Lokalizacja: Lublewo Gdańskie


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron